luni, 25 martie 2013

25 martie...


Astazi a fost mare fast...lume,lume si iarasi lume...motivul fiind unul dea dreptul istoric si important petru eleni-Ziua Independentei a Greciei.Prima data sunt martora la un astfel de eveniment,unde cu adevarat sa simtit aroma de sarbatoare,mai ales din partea strazii centrale ale Nafpliului inpinzit de  tirgul traditional ce se petrece anual a cite 3 zile..O priveliste destul de uimitoare,chiar daca mi s-a spus ca nu e asa ca pe timpuri,eu cel putin am ramasa satisfacuta,mai ales ca am avut posibilitatea sa-mi trezesc moftul de a casca gura pe la toate micile vitrini improvizate,si sa ma tirguiesc ca la piata de la tara buniciii mele..Un obicei destul de laudabil este faptul ca fiecare locuitor ai orasului indiferent de resedinta din prezent revin cu gloata acasa,numai pentru a merge impreuna cu familia de la mic la mare,la una dintre cele mai vechi si frumoase biserici din oras.Depun cite o luminare pentru santate,si cu mici drapeluri in mina invadeaza orasul.Nu-i stiu istoria  bisericii,dar sper ca totusi o sa am parte de un "ghid" mai informat pe parcursul adaptibilitatiii mele temporare.Revenind la istoria zile de astazi,ma captivat insusi participarea propriu zisa a tarii noastre la semnarea acestui act de eliberare a otomanilor de pe teritoriul elen.
Dar sa o luam de la capat cu un scurt izvor istoric.


Pe data de 25 martie 1821,Grecia au inceput lupta pentru eliberararea de sub jugul Otoman,rezultat fiind constituirea statului Grec in Balcani.O societate secreta puternica numita Eteria de greci,infiintata in 1814 avind la baza niste idei bine inchegate revolutionare,au fost sustinuti de rusi,francezi.Aici vreau sa accentuiez ca finantatoarea acestei organizatii a fost o femeie,dar poate in alta postare o sa povestesc viata acestei fenomenale eroine(apropo vara trecuta am fost pe insula ei -Spetes,si am facut si un mic popas linga casa ei)...In 1821 fiul domnitorului Munteniei,maiorul Alexandru Ipsilanti,presedintele acestei organizatii a venit in Iasi(capitala Moldovei pe atunci),unde a fost binecuvintat de Mitropolitul Moldovei la Biserica Trei Ierarhi,care a si proclamat independenta Greciei.Ceea cei foarte important ca grecii cunosc foarte bine istoria lor,si in deosebi de Moldova si de rolul ei.Cam asa ceea ce tine de cunostintele mele capatate despre Indepenedenta Greciei...Daca sa te adincesti in miezul intregei istorii,te capteaza mai mult si mai mult...sper sa deznod tot indicii pe care ii prind periodic...Sa revenim la tirgul de azi...Ieri am facut doar o roata sa vedem cu ce se maninca tot musuroiul asta...iar azi am mers la cumparaturi mai serioase...Ei daca sa fie dupa mine cred ca l-as fi luat in asalt din lung in lat,prea totul mi se parea fain si strict necesar...Dapoi ce sa-mi fac daca imi curg ochii dupa toate vechiturile,chitibusile,margele,bibelouri..s.a...In genere saptamina asta a fost dea dreptul una dintre cele mai colorate din sezonul asta...Sa nu uit sa adaug ca o data cu  inceputul postului aici o saptamina tot orasul se imbraca in vesminte  bizare,ridicole,stranii,si cel ma des dragute de tot...))))O saptamina buna,numai coloane de carnaval pe strazi,cu masti de tot soiul de personaje,care mai de care...Mastile depasesc prin maiestrie orice altfel de produse de acest gen .Se spune ca dea lungul timpul acest anonimat a scuns infidelitati,seductii,crime, iar fiecare editie a carnavalului pare sa aduca in prezent ceva nuante din spiritul caranavalului venetian.Muzica buna,lume multa,colorit,baloane,dulciuri...si multe da multe masti....



Ce pot sa spun..As repeta cred ca a mia oara...totusi incep sa indragesc lumea asta...si simt ca deja o particica din inima mea ii apartine pe veci...



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu